فوم چیست

فوم به ماده ای گفته می شود که با قراردادن کپسول های گاز در مایع یا جامد تولید می شود. از نمونه های فوم می توان به اسفنج و سر لیوان اشاره کرد. حجم گاز موجود در اکثریت فوم ها زیاد است. برای جداسازی نواحی گاز در فوم از غشاهای نازک مایع یا جامد استفاده می شود. فوم جامد در دو نوع فوم با سلول بسته و فوم با سلول باز وجود دراد. در فوم سلول بسته ، گاز کیسه های جداگانه ای را  شکل می دهد که هر کدام به وسیله مواد جامد کاملا احاطه شده اند.

فوم میکروسل :

ورق میکروسل شرکت تولیدی فومینو جنسی بسیار سخت، فشرده و تخته مانند دارد. ورق میکروسل در ابعاد استاندارد، رنگ بندی بسیار متنوع و به وسیله بهترین و با کیفیت ترین مواد اولیه و دستگاه ها تولید و به صنایع ایران عرضه می شود.

ورق میکروسل به صورت دو رو آج می باشد و به علت سختی و فشردگی بالا، خاصیت ضربه پذیری و عایق بودن بالایی که دارد در صنایع گوناگونی مانند: صنایع کفش، تولید تخته صندل، کفش ورزشی (کوهنوردی)، کفش طبی، عایق صوتی، صنایع خودروسازی و قطعه سازی ( فوم قطعه سازی )، صنایع کشتی سازی، صنایع زرهی و نظامی، تولید کفش های ایمنی و پوتین و تولید ضربه گیر از ورق میکروسل استفاده می شود.

فوم پلی اتیلن :

ورق پلی اتیلن فومینو بسیار سبک، مقاوم در برابر گرما و سرما، دارای قابلیت ضربه گیری بالا می باشد. ورق پلی اتیلن به جهت ویژگی های ذکر شده در صنایع گوناگونی اعم از صنعت خودرو سازی، تولید واشر و دزدگیر، صنعت ساختمان و دیگر صنایع مرتبط کاربرد دارد.

انواع فوم پلی اتیلن:

1/ فوم پلی اتیلن رولی

2/ فوم پلی اتیلن لوله ای

3/ فوم پلی اتیلن تخته ای

4/ فوم پلی اتیلن کراسلینگ (فوم پلی اتیلن فشرده)

5/ فوم پلی اتیلن متالایز (فوم پلی اتیلن با روکش آلومینیوم یا فوم پلی اتیلن فویلدار)

6/ فوم پلی اتیلن چسبی (فوم پلی اتیلن پشت چسب دار)

7/ فوم پلی اتیلن میله ای